Haptiskā atmiņa ir viens no atmiņas veidiem, kas ļauj cilvēkiem sajust un apzināt, cik lielu spēku pielietot, lai paņemtu pazīstamus priekšmetus, turklāt tā palīdz novērtēt nepazīstamu priekšmetu svaru. Haptiskās atmiņas savijas ar citām sensorajām un emocionālajām atmiņām, lai cilvēkiem radītu dziļāku un atmiņā paliekošāku pieredzi.
Haptiskā atmiņa ir viens no atmiņas veidiem, kas ļauj cilvēkiem sajust un apzināt, cik lielu spēku pielietot, lai paņemtu pazīstamus priekšmetus, turklāt tā palīdz novērtēt nepazīstamu priekšmetu svaru. Haptiskās atmiņas savijas ar citām sensorajām un emocionālajām atmiņām, lai cilvēkiem radītu dziļāku un atmiņā paliekošāku pieredzi.
Oksfordas universitātes psiholoģijas profesors Čārlzs Spenss ir veicis pētījumus, kas parāda, ka viena maņu uztvere var ietekmēt citu maņu pieredzi. Piemēram, kraukšķīgi kartupeļu čipsi cilvēkiem garšo labāk nekā parasti; Zemeņu deserts garšo saldāk, ja to ēd no balta trauka, salīdzinot ar melnu. Profesors Spenss, kurš strādā arī kā vairāku maņu dizaina konsultants starptautiskiem uzņēmumiem, ar eksperimentu ir pierādījis, ka vairāku maņu pieredzei ir lielāka ietekme uz cilvēku nekā tām, kas ietekmē tikai vienu maņu.
Zīmols Apple ir celmlauzis ar savu iepakojumu tāpat kā ar saviem unikālajiem produktiem. Apple zīmola kastes ir vienkāršas, tīras un minimālistiskas. To produktiem nav nepieciešama burbuļplēve vai tukšumu aizpildīšanas risinājumi, jo kastu ieliktņi ir izstrādāti tā, lai tie būtu cieši pieguļoši, pasargājot produktus. Apple iepakojums izstaro izsmalcinātību un pārdomāta dizaina sajūtu, to ir patīkami redzēt un sajust. Apple produkta izpakošana var sniegt brīnišķīgu un izsmalcinātu pieredzi patērētājam . Un kādas ir Jūsu domas par Apple iepakojumu - tas ir elegants vai pārāk vienkāršots?
Ar iepakojumu uzņēmumi var radīt pozitīvu vairāku maņu pieredzi saviem klientiem. Sākumā svarīgi ir noteikt, kādu visaptverošu pieredzi vēlaties, lai Jūsu klienti iegūtu. Kā jau iepriekš minēts, krāsas izraisa līdzīgu patērētāju reakciju. Tāpat arī tekstūras- parasti priekšroka tiek dota mīkstām, nevis raupjām tekstūrām. Saturs, kas uzdrukāts uz augstākās kvalitātes papīra, nodrošina kvalitātes un ekskluzivitātes pieskaņu.
"Galvenais jautājums šeit būtu, kādu pieredzi un vēstījumu es vēlos nodot saviem klientiem? Tas var ietvert gan veidu, kādā patērētājs saņem produktu, gan veidu, kā zīmols tiks uztverts, gan sajūtu, ko piedzīvos klients, gan arī kādas īpašības es vēlos nodot, lai radītu tēlu un iepakojumu" sacīja Karloss Velasko (ekonomikas profesors un rakstnieks).