Ik gadu interneta sūtījumu skaits un dažādu iepakojuma veidu apjomi pieaug, tendences mainās, un šķiet, ka zaļais iepakojums kļūst par neatņemamu sastāvdaļu vēlmēm un prasībām. Arī patērētāji vairāk izvēlas videi draudzīgus iepakojumus, ne tikai vizuāli pievilcīgus. Kā tas ietekmē e-komercijas uzņēmumus? Vai ilgtspējīgs iepakojums var atstāt iespaidu uz gala patērētāju?
Ik gadu interneta sūtījumu skaits un dažādu iepakojuma veidu apjomi pieaug, tendences mainās, un šķiet, ka zaļais iepakojums kļūst par neatņemamu sastāvdaļu vēlmēm un prasībām. Arī patērētāji vairāk izvēlas videi draudzīgus iepakojumus, ne tikai vizuāli pievilcīgus. Kā tas ietekmē e-komercijas uzņēmumus? Vai ilgtspējīgs iepakojums var atstāt iespaidu uz gala patērētāju?
Iepakojums ir pirmais saskares punkts ar klientu e-komercijas biznesā un tam ir nozīmīga loma uzņēmuma tēla veidošanā. Patērētāji kļūst arvien apzinīgāki vides jautājumos un iepakojumu uzskata par ilgtspējības mērauklu, kas ietekmē viņu pirkšanas paradumus un lojalitāti zīmolam.
“Zaļais” iepakojums ir kļuvis par būtisku tiešsaistes mazumtirdzniecības stratēģijas sastāvdaļu.
Saskaņā ar Trivium Packaging pētījumu - 74% patērētāju ir gatavi maksāt vairāk par ilgtspējīgu iepakojumu, un gandrīz ceturtā daļa no tiem ir gatavi tērēt vairāk - līdz pat 10% vai vairāk. Pētījumā arī konstatēts, ka gandrīz 60% patērētāju mazāk iegādāsies produktu dabai nedraudzīgā iepakojumā.
Ilgtspējīgs iepakojums kļūst par nozīmīgāko, uz e-komerciju orientēto kvalitātes kritēriju ar praktiskumu un ievērojami samazinātu oglekļa pēdu vidē. Tas savukārt veicina tūlītēju, pozitīvu asociāciju ar zīmolu un veido ilgtermiņa lojalitāti, jo patērētāji vēlas atbalstīt zīmolus, kas atspoguļo viņu pašu vērtības un labākas nākotnes redzējumu.
Izskaidrot patērētājam iepakošanas stratēģiju
Tomēr pastāv konkurences spriedze, ar ko saskaras e-komercijas zīmoli, cenšoties panākt līdzsvaru starp ilgtspējību, zīmola tēlu un klientu attieksmi un lojalitāti pret šo zīmolu. Tradicionāls izaicinājums ir bijis funkcionalitāte pret cenu, taču e-komercijas zīmoliem ir priekšrocības. Ir svarīgi iepazīstināt patērētājus ar ilgtspējīgu iepakojumu kā daļu no zīmola pieredzes, jo viņu izglītošana par vides ieguvumiem pastiprina zīmola vērtības un iepakojuma raksturīgo vērtību kā pozitīvas ietekmes virzītājspēku.
Atrast līdzsvaru
Lai gan pastāv nepārprotams klientu pieprasījums pēc ilgtspējīga produktu iepakojuma, nozarēs, kur jaunākajam “must have” preču izskatam un dizainam ir izšķiroša nozīme, estētika var kļūt par prioritāti. Runājot par ilgtspējību, patērētāju vērtības arvien vairāk izpaužas viņu iepirkšanās darbībās, un viņi ir gatavi maksāt, lai aizsargātu vidi. Tas sniedz zīmoliem reālu iespēju ietekmēt šos pirkšanas lēmumus, piedāvājot ilgtspējīgas iespējas, ko pieprasa klienti. Uzņēmumiem, kas nenovērtē pievienoto vērtību saziņai par ilgtspējību, būs arvien grūtāk konkurēt ar tiem, kas ir.
Būt patiesam
Pats galvenais, uzņēmumiem ir jābūt patiesiem, tiecoties pēc ilgtspējīga iepakojuma sertifikācijas, nevis vienkārši uzlīmēt uz tā “zaļo” etiķeti. Patērētāji pēta un ir labi informēti par jaunākajiem sasniegumiem šajā jomā, un pretreakcija zaļās domāšanas izmantošanas mēģinājumiem var radīt ievērojamu kaitējumu zīmolam. Konkurences un tirgu iestādes (CMA) koordinētais pētījums atklāj, ka pat līdz 40% uzņēmumu zaļo apgalvojumu var būt maldinoši. Šī gada sākumā CMA publicēja Zaļo prasību kodeksu, lai sniegtu norādījumus uzņēmumiem, lai nodrošinātu, ka viņu iepakojuma vides ziņojumi atbilst patērētāju tiesību aktiem. Mērķis ir palīdzēt patērētājiem, kas arvien vairāk apzinās vides saglabāšanu, pieņemt pārdomātākus lēmumus, pērkot produktus, un izvairīties no maldinošiem apgalvojumiem.
Avots: https://www.raconteur.net/packaging/green-packaging-ecommerce-benefits/