Melnā piektdiena un Ziemassvētki ir pavisam tuvu – tas nozīmē, ka interneta sūtījumu skaits un dažādo iepakojuma veidu apjomi pieaugs. Taču tendences mainās, un šķiet, ka zaļais iepakojums kļūst par jaunu normālu vēlmi un prasību. Patērētāji sāk izvēlēties videi draudzīgu iepakojumu, ne tikai jaukus un krāsainus iepakojumus. Tātad, kā tas ietekmē e-komercijas uzņēmumus? Vai ilgtspējīgs iepakojums var atstāt iespaidu uz galapatērētāju?
Melnā piektdiena un Ziemassvētki ir pavisam tuvu – tas nozīmē, ka interneta sūtījumu skaits un dažādo iepakojuma veidu apjomi pieaugs. Taču tendences mainās, un šķiet, ka zaļais iepakojums kļūst par jaunu normālu vēlmi un prasību. Patērētāji sāk izvēlēties videi draudzīgu iepakojumu, ne tikai jaukus un krāsainus iepakojumus. Tātad, kā tas ietekmē e-komercijas uzņēmumus? Vai ilgtspējīgs iepakojums var atstāt iespaidu uz galapatērētāju?
Iepakojums ir pirmais saskares punkts ar klientu e-komercijas biznesā, un tādējādi tam ir galvenā loma uzņēmuma tēla veidošanā.
Patērētāji kļūst arvien apzinīgāki vides jautājumos un iepakojumu uzskata par ilgtspējības mērauklu, kas ietekmēs viņu pirkšanas paradumus un zīmola lojalitāti. Tādējādi zaļais iepakojums ir kļuvis par būtisku tiešsaistes mazumtirdzniecības stratēģijas sastāvdaļu.
Saskaņā ar Trivium Packaging pētījumu gandrīz trīs ceturtdaļas (74%) patērētāju ir gatavi maksāt vairāk par ilgtspējīgu iepakojumu, un gandrīz ceturtā daļa no tiem ir gatavi maksāt par palielinātām izmaksām par 10% vai vairāk. Ziņojumā arī konstatēts, ka gandrīz 60% patērētāju apgalvo, ka viņi mazāk iegādāsies produktu kaitīgā iepakojumā.
Ilgtspējīgs iepakojums e-komercijā kļūst par galveno uz zīmolu vērsto vērtības piedāvājuma atšķirīgo faktoru, un tradicionālās kvalitātes pazīmes tiek aizstātas ar praktiskumu un ievērojami samazinātu oglekļa izmešus. Tas savukārt rada tūlītēju pozitīvu asociāciju ar zīmolu un veido ilgtermiņa lojalitāti, jo patērētāji vēlas atbalstīt zīmolus, kas atspoguļo viņu pašu vērtības un vīziju par labāku nākotni.
Izskaidrojiet saviem patērētājiem iepakošanas stratēģijas
Tomēr pastāv konkurences spriedze, ar ko saskaras e-komercijas zīmoli, cenšoties panākt līdzsvaru starp ilgtspējību, zīmola tēlu un klientu attieksmi un lojalitāti pret šo zīmolu. Tradicionāls izaicinājums ir bijis funkcionalitāte pret cenu, taču e-komercijas zīmoliem ir priekšrocības. Ir svarīgi iepazīstināt patērētājus ar ilgtspējīgu iepakojumu kā daļu no zīmola pieredzes, jo viņu izglītošana par vides ieguvumiem pastiprina zīmola vērtības un iepakojuma raksturīgo vērtību kā pozitīvas ietekmes virzītājspēku.
Atrodiet līdzsvaru
Lai gan pastāv nepārprotams klientu pieprasījums pēc ilgtspējīga produktu iepakojuma, nozarēs, kur jaunākajam “must have” preču izskatam un dizainam ir izšķiroša nozīme, estētika var kļūt par prioritāti. Runājot par ilgtspējību, patērētāju vērtības arvien vairāk izpaužas viņu iepirkšanās darbībās, un viņi ir gatavi maksāt, lai aizsargātu vidi. Tas sniedz zīmoliem reālu iespēju ietekmēt šos pirkšanas lēmumus, piedāvājot ilgtspējīgas iespējas, ko pieprasa klienti. Uzņēmumiem, kas nenovērtē pievienoto vērtību saziņai par ilgtspējību, būs arvien grūtāk konkurēt ar tiem, kas ir.
Esiet patiesi
Pats galvenais, uzņēmumiem ir jābūt patiesiem, tiecoties pēc ilgtspējīga iepakojuma akreditācijas datiem, nevis vienkārši uzlīmēt uz tā “zaļo” etiķeti. Patērētāji veic vairāk pētījumu un ir labāk informēti par jaunākajiem sasniegumiem šajā jomā, un pretreakcija zaļās domāšanas izmantošanas mēģinājumiem var radīt ievērojamu kaitējumu zīmolam. Konkurences un tirgu iestādes (CMA) koordinētais globālais pētījums atklāja, ka pat 40% uzņēmumu zaļo apgalvojumu var būt maldinoši. Šā gada sākumā CMA publicēja Zaļo prasību kodeksu, lai sniegtu norādījumus uzņēmumiem, lai nodrošinātu, ka viņu iepakojuma vides ziņojumi atbilst patērētāju tiesību aktiem. Mērķis ir palīdzēt patērētājiem, kas arvien vairāk apzinās vides saglabāšanu, pieņemt pārdomātākus lēmumus, pērkot produktus, un izvairīties no maldinošiem apgalvojumiem.
Avots: https://www.raconteur.net/packaging/green-packaging-ecommerce-benefits/