Vēliet uzzināt vairāk par iepakojuma tendencēm?
Pievienojies un uzzini jaunumus pirmais!
Pieaugot patērētāju vajadzībām pēc atbilstošāka un videi draudzīgāka iepakojuma, nozare saskaras ar dažādiem izaicinājumiem. Patērētāji pieprasa gan videi draudzīgus, gan klientam piemērotus iepakojuma risinājumus. Uzņēmumus sagaida specifiskāki, arvien augošas uzņēmējdarbības un vides izaicinājumi.
Pieaugot patērētāju vajadzībām pēc atbilstošāka un videi draudzīgāka iepakojuma, nozare saskaras ar dažādiem izaicinājumiem. Patērētāji pieprasa gan videi draudzīgus, gan klientam piemērotus iepakojuma risinājumus. Uzņēmumus sagaida specifiskāki, arvien augošas uzņēmējdarbības un vides izaicinājumi.
Ekoloģiski draudzīgs iepakojums iekļauj ietekmi uz vidi visā dzīves ciklā un cenšas samazināt kaitīgo ietekmi uz cilvēku veselību un vidi. Iepakojuma kopējā izmēra un svara samazināšana un sūtīšana pareizā izmēra kastēs ir ilgtspējīga iepakojuma galvenais punkts, kā arī videi draudzīgu materiālu izvēle. Inovācijas ļauj izveidot pēc izmēra optimizētu ilgtspējīgu iepakojumu, lai nodrošinātu piegādes ķēdes efektivitāti. Pāreja no parastajiem materiāliem uz videi draudzīgiem materiāliem un iepakojuma izmēra samazināšana ļauj kļūt zaļākiem.
Saskaņā ar IFOP Antalis pasūtīto vides klientu aptauju (2021. gada marts), 79% Antalis klientu par svarīgu vai ļoti svarīgu uzskata iepakojuma produktu draudzīgumu videi. 62% ir gatavi maksāt vairāk par videi draudzīgiem iepakojuma produktiem, taču to nozīme nākotnē var tikai pieaugt uzņēmumiem, kas nodarbojas ar KSA.
Pat ja Antalis klientiem galvenais pirkšanas kritērijs joprojām ir cena, vide ieņem otro vietu pēc svarīguma, kas parāda šī aspekta potenciālu klientiem. Viņi pat novieto to vienā līmenī ar iepakojuma galveno funkciju, t.i., tā funkcionalitāti!
Patērētāji ir vēl vairāk apzinājušies atbildību par vidi. Viņi pieprasa uzņēmumiem atrast ilgtspējīgus risinājumus, kas taupa atkritumus un samazina oglekļa izmešus. 42% patērētāju atzina, ka iepakojumam, kas izgatavots no pārstrādātiem vai ilgtspējīgiem materiāliem, ir izšķiroša nozīme viņu ikdienas pirkšanas paradumos (Globalwebindex 2019).
Turklāt regulatori, NVO un patērētāji izdara spiedienu uz uzņēmumiem, lai tie rastu ilgtspējīgus risinājumus, lai mazinātu resursu izsīkšanu un klimata pārmaiņas. 55 % ASV respondentu (McKinsey un uzņēmumu aptauja) 2020. gada oktobrī ziņoja, ka ir ārkārtīgi vai ļoti noraizējušies par produktu iepakojuma ietekmi uz vidi, tāpēc patērētāji joprojām ļoti koncentrējas uz šiem jautājumiem. Tā kā patērētāji nekoncentrējas uz kādu atsevišķu jomu, uzņēmumiem, kas darbojas ilgtspējības jomā, ir jārisina plašs problēmu loks. Visos gala patēriņa segmentos 60-70% patērētāju atzina, ka par ilgtspējīgu iepakojumu maksātu vairāk. 52% patērētāju teica, ka iegādātos vairāk produktu ar ilgtspējīgu iepakojumu, ja šie produkti nemaksātu vairāk nekā parasti iepakotie.
Iepirkšanās pamatkritēriji un vides izaicinājumi tagad ir saistīti ar komerciju, jo tukšas vietas un liekie iepakojuma materiāli rada vilšanos patērētājiem un rada negatīvu zīmola pieredzi. Videi ir liela ietekme uz pārdošanu, jo īpaši kopš mūs skāra Covid-19 pandēmija. Piemēram, 100% Sezane piegādes kastu tagad ir izgatavotas no pārstrādāta kartona, un tās var nosūtīt atpakaļ atgriešanai vai izmantot kā dekoratīvas kastes mājās. Franču modes e-veikals Sezane arī pilnveido savas kastes, likvidējot nevajadzīgas uzlīmes un lieko iesaiņojumu, un pielāgojot to izmēru un formu, lai tās vislabāk atbilstu precēm, kurām tās ir paredzētas.
Pandēmijas rezultātā kļūst neiespējami ignorēt ilgtspējīgu iepakojuma risinājumu nozīmi. Līdz ar nesvarīgu mazumtirdzniecības slēgšanu, dzīvesveida maiņa ietver daudz vairāk piegādes mājās un daudz vairāk šķirojamā un pārstrādājamā iepakojuma. Tajā pašā laikā patērētājiem ir nepieciešama viegla izpakošanas pieredze, jo viņi iepērkas mājās. Uzlīmēm ir jāatbilst uz šīm pretrunīgajām prasībām, atrodot gudrus un videi draudzīgus iepakojuma risinājumus.
Apzinoties vides problēmas saistībā ar atkritumiem un iepakojumu, vairāk nekā 2/3 patērētāju saka, ka viņi maksātu vairāk par iepakojumu, kam ir mazāka ietekme uz vidi. Saskaņā ar Amerikas mārketinga asociācijas datiem, cilvēki arī vairāk pārstrādā, ja zina, par ko kļūst pārstrādājami atkritumi. Apvienotajā Karalistē 50% patērētāju jau ir mainījuši zīmolu, pamatojoties uz bažām par iepakojumu. Tāpēc ir svarīgi, lai inovatīvie e-komercijas zīmoli savā biznesa plānā iekļautu klientu iesaisti un vēlmes.
Nepietiek ar videi draudzīga iepakojuma dizainu un apstrādi. Lai tas būtu pilnībā ilgtspējīgs, jāņem vērā arī tā eksistences beigas. Tāpēc zīmoliem ir jādomā par savu produktu efektīvu pārstrādi. Nespresso pārstrāde sākās Apvienotajā Karalistē pirms vairāk nekā 10 gadiem. Klientiem tiek piedāvātas dažādas kapsulu savākšanas iespējas, lai atdalītu kafiju un alumīniju, piešķirot tam otru dzīvi. Iepakojums ir otrreiz pārstrādājams, ja to var savākt, apstrādāt un atgriezt lietošanai izejvielu vai preču veidā. Iepakojuma pārstrādājamība ir atkarīga no tā veida un sastāva.
Koncentrēšanās uz elastīgiem vai monomateriāliem, kā arī bioloģiski noārdāmām, augu bāzes un citām videi draudzīgām alternatīvām, var integrēt iepakojumu riņķveida piegādes ķēdē. Gandrīz jebkurš materiāls ir bioloģiski noārdāms, taču daži var noārdīties gadu desmitiem vai pat gadsimtiem, un tie var nebūt videi draudzīgi.
Tātad, ja vēlaties, lai jūsu iepakojums beigtu savu kalpošanas laiku tikpat zaļi, kā tas sākās, meklējiet precīzu informāciju par pārstrādi no KSA ekspertiem, lai pārliecinātos, ka jūsu iepakojums tiks efektīvi savākts, nosūtīts uz pārstrādes uzņēmumiem, lai to šķirotu, attīrītu un pārstrādātu materiālos, kurus var izmantot ražošanā, tāpat kā izejvielas.
Videi draudzīgi un viedie iepakojuma risinājumi nodrošina labāku klientu pieredzi un samazina iepakošanas, nosūtīšanas un piegādes apjomu tradicionālajiem zīmoliem un e-komercijas mazumtirgotājiem. Ņemot vērā uzņēmumu un patērētāju pieaugošo izpratni par to, cik svarīgi ir veicināt ilgtspējīgu attīstību, izmantojot zaļā iepakojuma alternatīvas, panākumu atslēga tagad ir pavadīt un izglītot patērētājus par to, kā atbildīgi lietot un atbrīvoties no iepakojuma, lai virzītos uz atbildīgu un iepakojumu bez vilšanās.
________________________________
Avoti:
1- McKinseay aptauja, kas veikta no 2020. gada 14. aprīļa līdz 22. aprīlim, iesaistot 2004 Vācijas un Apvienotās Karalistes patērētājus vecumā no 18 gadiem.
2 - https://www.sciencedaily.com/releases/2019/05/190516103712.htm
3 - McKinseay aptauja, kas veikta no 2020. gada 14. aprīļa līdz 22. aprīlim, iesaistot 2004 Vācijas un Apvienotās Karalistes patērētājus vecumā no 18 gadiem.
Pievienojies un uzzini jaunumus pirmais!