Darba laiks: 8.30 - 18.00
Sazinieties ar mums
Jaunumi, Poligrāfija, Produkti un padomi

Mix & Match - un dizaineri var spēlēties...

16 marts 2021 —
Drukāt
Mix&match banner

Kā modes tendence Mix & Match pastāv jau gadu desmitiem. Tomēr, palielinoties Instagram modes emuāru autoru skaitam un meklējot unikālus stilus, Mix & Match ir kļuvis tik nozīmīgs, ka pēdējos gados tas ir kļuvis aktuāls arī papīru modē. Sociālo mediju izmantošanas labvēlīgā tendence ir izplatījusies arī interjera dizainā, kur blakus Ikea paklājiem var atrast senlaicīgas skandināvu mēbeles. Mix & match ir priecīga eksperimentu spēle, kas attiecas uz visām jomām, kas saistītas ar tēlu, neatkarīgi no tā, vai tā ir personas vai zīmola. Grafiskais dizains šodien nav izņēmums.

Kā modes tendence Mix & Match pastāv jau gadu desmitiem. Tomēr, palielinoties Instagram modes emuāru autoru skaitam un meklējot unikālus stilus, Mix & Match ir kļuvis tik nozīmīgs, ka pēdējos gados tas ir kļuvis aktuāls arī papīru modē. Sociālo mediju izmantošanas labvēlīgā tendence ir izplatījusies arī interjera dizainā, kur blakus Ikea paklājiem var atrast senlaicīgas skandināvu mēbeles. Mix & match ir priecīga eksperimentu spēle, kas attiecas uz visām jomām, kas saistītas ar tēlu, neatkarīgi no tā, vai tā ir personas vai zīmola. Grafiskais dizains šodien nav izņēmums.

 

_________________

“(…) that's the thing about mixing and matching it’s that there are a lot of happy accidents.”Jaako Tuomivara

_________________

 

Saskaņā ar vecākā grafiskā dizainera Jaako Tuomivara (Supergroup Studios) teikto, tieši datoru izmantošana ļāva grafiskajiem dizaineriem patiešām piekļūt mix & match spēlei. Kā viņš pats paskaidro, "briesmīgais un skaistais dators ir tas, ka tas visu izlīdzina".

No vienas puses, nepārtraukta datoru izmantošana ir padarījusi šo līdzenumu pieņemamu visiem pat 3D objektiem. Kad viss ir vienā līmenī, ir viegli spēlēt ar dažādiem elementiem, piemēram, fotogrāfijām, ilustrācijām, tekstu, un tos salikt. Bet vēl svarīgāk ir tas, ka datora ekrāni ir bijuši revolucionārs rīks, kur ekrānā redzamais ir pēc iespējas tuvāks rezultātam uz papīra. Kā viņš paskaidro sīkāk, “jo tuvāk galīgajiem rezultātiem neatkarīgi no tā, pie kā strādājat, jo vieglāk jums iemest visu un visu un izmēģināt tos, jo tā ir sajaukšanas un saskaņošanas lieta. tas ir tas, ka ir daudz laimīgu negadījumu ”.

Par spēlēšanos ar dizaina papīriem


Mix & match viss ir saistīts ar personalizētu saziņu. Iepriekšējos rakstos mēs esam apsprieduši tekstūras un krāsas ietekmi uz saziņu uz papīra, galvenais arguments ir tas, ka šie divi elementi paši nodod ziņojumus. Piemēram, pētījumi rāda, ka biezs papīrs var dot priekšstatu par kvalitāti vai ka zils var radīt uzticamības sajūtu. Bet kas notiek, ja mēs sajaucam krāsas vai faktūras? Lai uzzinātu vairāk, mēs lūdzām Ēriku Giljordu, koloristu dizaineru, Coeliur aģentūras Atelier 3D līdzīpašnieku, lai palīdzētu mums saprast.

_________________

“It is better to avoid a clash of colours, hot versus cold, unless they are of equal value."

Eric Guillouard
_________________

 

tickets.jpg
Restorāna Bahama Mamas ēdienkarte
Dizains - A-Side studija (Lielbritānija)
Izmantoti - Keaykolour un Pop’Set dizaina papīri

 

 

blue&yellow.jpg
Alans Čongs “Mēnessgaismas ceļotājs”
Dizains - Nowmatters (Honkonga)
Izmantoti - Keaykolour un Curious Metallics dizaina papīri

 

 

gifts.jpg
Dizains - Endijs Čiangs (Honkonga)
Izmantoti dizaina papīri - Curious Alchemy,
Curious Skin
Curious Metallics, Keaykolour

 

 

Aģentūrai, kas sadarbojas ar tādiem uzņēmumiem kā Hermès, Airbus vai Philips, tika uzdots arī izstrādāt Arjowiggins Creative Papers krāsu gammu. Iedvesmojoties no tā, kas jau tiek veikts gleznošanā interjera dizaineriem, viņi 2018. gadā pilnībā atjaunoja savu portfeli, kur mix & match princips attiecas uz radošajiem dokumentiem. Pēc viņa paša vārdiem, “mūsu koncepcija dod grafiskajiem dizaineriem iespēju bagātīgā diapazonā brīvi saistīt krāsas, zinot, ka visas krāsu asociācijas izvēles darbosies. To mēs saucam par harmonizētu diapazonu ”. Pēc tam Arjowiggins 2021. gada februārī palaida rīkus Keaykolour un Curious Metallics, lai palīdzētu viņiem sajaukt un pieskaņot krāsas bezgalīgajam. Atklājiet jauno rīku ŠEIT

Kad viņam tiek lūgts padoms par krāsu saskaņošanu, viņš atbild ar dažiem vienkāršiem noteikumiem: “Acīmredzams padoms, lai paliktu drošībā, ir strādāt vienkrāsaini. Ja meklējat kontrastu, jums vajadzētu dot priekšroku ļoti spēcīgam kontrastam, ar ļoti gaišu toni apvienojumā ar ļoti tumšu. Tomēr labāk izvairīties no krāsu sadursmes, karstas pret aukstumu, ja vien tām nav vienādas vērtības. Piemēram, ja ņemat pasteļzaļu ar tumši oranžu, tas, iespējams, nedarbosies.

Ja mēs ņemam, piemēram, grāmatu vai katalogu, jums būtībā ir četras izvēles iespējas. Pirmais ir klasisks, proti, izmantot gaišas krāsas vāku ar gaišas krāsas lapām. Darbs ar neitrālām krāsām var būt ļoti elegants. Otra iespēja ir izmantot tumšu krāsu uz vāka, ko iespaidīgu padarīs gaišs interjers. Trešai iespējai, kas ir hromatiskais šoks, būs ļoti spēcīga ietekme. Pēdējā iespēja, kas man šķiet ļoti moderna, bet nav daudz izpētīta, ir viegla, klasiska vāka ar krāsainām lapām iespēja. Protams, izaicinājums ir izdoties izdrukāt krāsu, vienlaikus paliekot viegli salasāmam, taču es domāju, ka tā ir interesanta pieeja. ”

 

 

calendar.jpg

Dizains: A-side Studio (Lielbritānija), dizaina papīri - Keaykolour un Pop’Set

 

hey!.jpg
Firmas stils, dizains - HeyStudio (Spānija), drukāts uz on Pop’Set

 

 

Mix & Match galvenokārt ir radīšanas brīvība, padarot katru radījumu unikālu. Sociālā me-dia laikmetā, kad personība ir pārdošanas punkts, mix & match ļauj izveidot unikālus projektus, kuriem ir kopīga tikai tā personība, kas tos ir izveidojusi.

Jérôme Noyelle, Antalis Fine Papers tirgus attīstības vadītājs, skaidro, kā „lai drukas projektam pievienotu diferenciāciju, dizaineri var sajaukt dažādas krāsas no viena vai diviem papīra diapazoniem, ļaujot viņiem izveidot kolekcijas efektu un panākt spēcīgāku vizuālo efektu. Turklāt drukas paņēmieni, piemēram, sietspiede, reljefs vai karstās štancēšanas, var ļaut sajaukt krāsainu papīru, nepalielinot ražošanas izmaksas. To var panākt arī ar ofseta druku, ja krāsainajiem papīriem ir vienāda intensitāte; pretējā gadījumā var būt nepieciešami daži tintes pielāgojumi, lai būtu vienāda lasāmība.”

Neatkarīgi no tā, vai tās ir krāsas vai faktūras, elementu mijiedarbība reizina iespējas piegādāt precīzi noskaņotu ziņojumu. Interjera dizaina jomā krāsu ražotāji to ir labi sapratuši, sākot veidot audumu ar krāsām, kas atbilst viņu krāsai.

 

Par burtu veidošanu un sajaukšanu

Kas ir aizraujoši Mix & Match dizaina jomā, ir tas, kā tas nozīmē, ka radošu cilvēku grupa novirza savu radošumu noteiktā rāmī, kas ļauj citiem būt radošiem pēc kārtas. Neatkarīgi no tā, vai tas ir kolorists, meklējot ilgstošas ​​krāsas, ar kurām spēlēt, vai grafiskais dizainers, sajaucot dažādas ietekmes, lai klientam izveidotu grafisko hartu, process vienmēr ir vienāds. Tas sākas ar ietekmes bezgalības sajaukšanu un saskaņošanu, lai izveidotu rāmi, kas ļaus citiem izmantot radošumu, sajaucot un saskaņojot dažādus elementus šī rāmja iekšpusē, lai Mix & Match būtu gan šī procesa ievade, gan izeja.

 

 

white&rose.jpg
Kāzu ielūgums, dizains - Maria Kirvas (Krievija)
Izmantoti dizaina papīri - Keaykolour un Curious Metallics

 

 

mbert
Vizītkartes, dizains - @Mmmimbert (Francija)
Izmantoti Curious Metallics dizaina papīri

 

 

Burtu dizains ir lielisks piemērs tam. Toms Folijs, monotipa radošā tipa direktors, stāsta par savu darbu un ietekmēm tipa jomā. “Tipa dizains vienmēr ir bijis plašāku kultūras kustību atspoguļojums neatkarīgi no tā, vai tas ir tehnoloģisks, kultūras vai pat komerciāls. Ja ņemat vērā Viktorijas laikmetu, kas tiek uzskatīts par tipu zelta laikmetu, daudzus no tiem ietekmēja drukas uzlabošana vai patērētāju kultūras pieaugums.

Šīs idejas joprojām pastāv. Šausmīgi daudz no tā, ko jūs šodien redzat jaunajos veidos, virza lieli zīmoli un tiem izgatavoti pielāgoti burtveidoli, jo tie rada gan tendenci uz komerciāli pieņemamiem veidiem, kas šobrīd ir noteikta veida seriālie burti, gan jūs iegūt pretreakciju šai tendencei, kas ir daudz eksperimentālāka, sava veida žanra virzītājdizains ”. Attiecībā uz tehnoloģiskajām iespējām viņš min divus piemērus, kas pēdējās desmitgadēs izraisīja lielas izmaiņas. Pirmais ir mainīgo fontu tehnoloģijas izveide, kas ļauj vienā failā saglabāt bezgalīgu skaitu viena un tā paša burtveidola fontu, tādējādi uzlabojot pielāgojamību (skat. Ilustrāciju).

Otra ir atvērtā tipa tehnoloģija, kas var uzņemt līdz 65 536 glifus. Tas ļauj uzlabot elastību, piemēram, ar roku rakstītos fontos, jo vienu un to pašu burtu dažādos veidos var pievienot nākamajam. Tas ļāva izveidot sarežģītus, ar roku rakstītus fontus, kas nav latīņu alfabēti. Šīs ietekmes ir ļāvušas izveidot ļoti daudzveidīgas sejas sejas.

 

 

Kad tiek lūgts padoms par burtu sajaukšanu, Toms Folijs uzskata, ka parastā burtu klasifikācija (pēc perioda vai stila) varētu būt novecojusi, jo mēs dzīvojam laikmetā, kurā cilvēki sajauc dažādu periodu ietekmes. “Veiksmīgai burtu veidošanas saskaņošanai svarīgi ir tas, ka tiem ir jābūt no viena žanra, viena laika vai viena stila. Jūs varat veiksmīgi sajaukt sans serif un skripta burtveidolu, ja ievērojat noteiktus noteikumus un tie vienmēr ir diezgan pragmatiski.

Es izmantoju kaligrāfiju kā sava veida fundamentālu pamatu šai burtu salīdzināšanas idejai, jo mūsdienās burtveidoli ir atvasināti no kaligrāfiskām formām. Ja jūs tos saprotat, varat izdarīt labākas izvēles. Runājot par tipu dizainu, ir divi galvenie kaligrāfijas veidi, kas ir patiešām svarīgi, kas ir plašs un smails gals, lai jūs varētu izveidot burtu grupu, kurai ir sans serif un serif, kas var strādāt ļoti labi, ja jūs tos ievērojat kaligrāfijas principi, kas viņus saista ”. Monotype izstrādātais Macklin burtveidols ir lielisks piemērs tam.

 

macklin.jpg
Viena ģimene. Daudzi stili. Balss katram mirklim.
Macklin™ superģimene, dizains - Malou Verlomme / studija Monotype

 

 

Runājot par personalizētas komunikācijas nepieciešamību, šķiet skaidrs, ka arvien pieaug vajadzība pēc jauniem zīmoliem, bieži vien izaicinātājiem, lai būtu pieejami rīki, kas ļauj profesionāļiem, kas nav dizaineri, izveidot profesionāla izskata zīmolus. Šie UX un grafisko dizaineru izveidotie rīki tiek paplašināti uz jauniem laukiem, un jau sāk parādīties burtveidolu kolekcijas, kas izstrādātas, lai darbotos pēc sajaukšanas un saskaņošanas principa. Tomēr, kā uzsver Folejs, šīm kolekcijām ir paredzēts kļūt par mainstream un zaudēt daļu personības, padarot radošos profesionāļus par ļoti nepieciešamu elementu.

Maisīšanas un saskaņošanas māksla ir gaumes un subjektivitātes jautājums; tam nepieciešama gan veiksmīga, gan neveiksmīga pieredze. Bet galvenokārt, ja visi cilvēki, kurus mēs intervējām, par kaut ko vienojās, ir tas, ka mix & match ir radoša spēle, tā ir jautra un atceļ robežas, kas varētu būt tieši tas, kas mums šoreiz vajadzīgs.

 

 

 

books-mix-match

Novērtējiet krāsu kombināciju iespējas
Keaykolour un Curious Metallics dizaina papīru kolekcijās

 

 

Peacock Mix&Match

Curious Collection Metallics Peacock
lieliski sader ar Keaykolour Atoll