Mūsdienās vides ilgtspējība ir noteicošā. Tas ir gan patērētāju pieaugošais pieprasījums, gan globāla problēma, kurā mums visiem ir sava loma. Videi draudzīgam iepakojumam jābūt viegli pārstrādājamam, videi drošam un izgatavotam no pārstrādātiem materiāliem.
Mūsdienās vides ilgtspējība ir noteicošā. Tas ir gan patērētāju pieaugošais pieprasījums, gan globāla problēma, kurā mums visiem ir sava loma. Videi draudzīgam iepakojumam jābūt viegli pārstrādājamam, videi drošam un izgatavotam no pārstrādātiem materiāliem.
Piedalīšanās videi draudzīgu risinājumu izstrādē nozīmē arī racionalizēt iepakojuma loģistiku ar ilgtspējīgu praksi, kas izslēdz nevajadzīgus komponentus vai procesus, kas veicina efektivitāti un ir izdevīga gan planētai, gan ietaupījumiem.
Iepakojumam, kas izveidots, domājot par ilgtspēju, ir galvenā loma vides saglabāšanā. Tagad tas ir svarīgāk nekā jelkad agrāk, jo dabas resursi tiek ātri izsmelti un nepārstrādāta plastmasa piesārņo planētu.
Pieaug gan patērētāju, gan valdību spiediens, palielinot korporatīvās sociālās atbildības prioritāti visās iepakošanas operācijās. Pieaugot pārskatatbildībai, pieaug arī jaunas iespējas pasaules ilgtspējīga iepakojuma tirgū, kas, domājams, 2027. gadā sasniegs gandrīz 413 miljardus USD ar gada pieauguma tempu vairāk nekā 6% no 2018. līdz 2027. gadam (Global Sustainable Packaging Market Outlook by Research Nester, 2019).
Lai gūtu ieskatu par loģistikas tendencēm un, kā tās atbilst jūsu ikdienas izaicinājumiem, lejupielādējiet rakstu: 7 loģistikas tendences inovāciju apguvei
Videi draudzīgam iepakojumam ir dažādi aspekti, jo tas viss attiecas uz domāšanas veidu, kas respektē vērā vidi. Tie var būt:
Koncentrēšanās uz dabīgiem materiāliem nozīmē, ka videi draudzīgā iepakojumā nav toksisku ķīmisku vielu, tāpēc tas ir drošāk cilvēkiem un videi, kas var ietekmēt pirkšanas paradumus. Nesen veiktā aptauja rāda, ka 57% patērētāju maksās vairāk par videi draudzīgu iepakojumu (Sustainable Packaging Unwrapped, GlobalWebIndex, 2019). Vēl 42% uzskata, ka iepakojumi, kas izgatavoti no pārstrādātiem vai ilgtspējīgiem materiāliem, ir izšķiroši ikdienas pirkšanas paradumiem.
Konkurences priekšrocības
Turklāt ilgtspējīgas iepakošanas stratēģijas pieņemšana piedāvā konkurences priekšrocības, kas uzlabo zīmola tēlu, piesaista partnerattiecības, palielina klientu lojalitāti, samazina risku un atbalsta cilvēkresursus.
Videi draudzīgs iepakojums sākas ar atbildīgu pamatmateriālu, piemēram, elastīgu un / vai monomateriālu, augu bāzes un citu zaļo alternatīvu iegādi. Tos var integrēt apļveida piegādes ķēdē un samazināt enerģijas patēriņu
Šeit ir dažas uzticamas un novatoriskas iespējas:
Ilgtspējīgs iepakojums palielina efektivitāti, jo ievērojot trīs 3 R - Reduce, Reuse un Recycle loģiku, mazāk - ir vairāk.
Videi draudzīgs iepakojuma dizains ir optimizēts izmēram, telpai un svaram, lai samazinātu atkritumu daudzumu. Tas ir izgatavots no stingrākām, plānākām vielām nekā tradicionālie iepakojuma piederumi, efektīvi aizsargājot produktus, vienlaikus izmantojot mazāk materiālu. Piemēram, daudzslāņu elastīgā plēve ir izturīga un plāna plastmasas plēve, kas efektīvi aizsargā produktus, vienlaikus izmantojot mazāk materiālu. Tas palīdz samazināt iepakojuma oglekļa emisijas.
Iepakojumam ir īss dzīves cikls, taču maksimāli izmantot to ir iespējams ar daudzpusīgiem atjaunojamiem bāzes materiāliem, kas atbalsta apļveida piegādes ķēdi. Videi draudzīgas paketes tiek izmantotas atkārtoti un tiek atgrieztas daudzas reizes, ļaujot piegādāt vairāk produktivitātes.
Iepakojuma izgatavošanai ir svarīgi izvēlēties pārstrādātus vai pārstrādājamus materiālus, lai ievērotu arvien stingrākus vides noteikumus. Videi draudzīgu iepakojumu var sadalīt vai izmantot citos produktos, lai sākotnēji izmantotā materiāla vērtību varētu palielināt.
Pārejai uz ilgtspējību ir nepieciešama optimizācija visā vērtību ķēdē un iepakojuma dzīves ciklā, taču ieguvumi ir tā vērti: kā loģistikas menedžerim videi draudzīga pieeja nozīmē mazāk materiālu un labāku to izmantošanu.
Videi draudzīgs iepakojums rada lielu vērtību loģistikas ķēdē, jo tas ir labs ne tikai planētai, bet arī patērētājiem, kuri pakāpeniski sagaida, ka zīmoli pievērsīs lielāku uzmanību videi. Tāpēc tagad ir ideāls laiks, lai pieņemtu proaktīvu ilgtspējības praksi!