Darba laiks: 8.30 - 18.00
Sazinieties ar mums
Padomi, Iepakojums

Korporatīvā sociālā atbildība paver jaunas iespējas iepakojuma jomā

14 marts 2020 — iepakojums, KSA, ilgtspējīgs iepakojums, atjaunojamie resursi
Drukāt
CRS-1096x519px.jpg

Dabas resursi tiek izsmelti satraucošā ātrumā, katru gadu piesārņojuma un atkritumu, īpaši plastmasas, līmenis pieaug. Tas ir neatliekams jautājums, kura risināšanā iesaistītas visas nozares. Faktiski Zemes izzušanas diena (Earth Overshoot Day) jeb diena, kad ikgadējais cilvēka ekoloģisko resursu patēriņš pārsniedz planētas spēju tās atjaunot, bija noteikts 1970. gada 29. decembris. Tad tas pārcēlās uz 2018. gada 1. augustu, un, ja netiks veiktas izmaiņas, par jauno x-stundu ir noteikts 2050. gada aprīlis.

Dabas resursi tiek izsmelti satraucošā ātrumā, katru gadu piesārņojuma un atkritumu, īpaši plastmasas, līmenis pieaug. Tas ir neatliekams jautājums, kura risināšanā iesaistītas visas nozares. Faktiski Zemes izzušanas diena (Earth Overshoot Day) jeb diena, kad ikgadējais cilvēka ekoloģisko resursu patēriņš pārsniedz planētas spēju tās atjaunot, bija noteikts 1970. gada 29. decembris. Tad tas pārcēlās uz 2018. gada 1. augustu, un, ja netiks veiktas izmaiņas, par jauno x-stundu ir noteikts 2050. gada aprīlis.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       Šī situācija ir palielinājusi iesaiņojuma nozares priekšnoteikumus un apņemšanos uzņemties korporatīvo sociālo atbildību (KSA). Uzņēmumiem šodien ļoti nopietni jāuztver ietekme gan uz vidi, gan sabiedrības labklājību.

Korporatīvās Sociālās Atbildības priekšrocības

Iepakošanas operācijas tiek sauktas pie atbildības par enerģijas un atjaunojamo materiālu izmantošanu, radot patiesas bažas par pasaules mērogu. Lai arī pārmaiņas ir pienākums, tās var būt arī iespēja. KSA pārbauda iesaiņojuma izcelsmi un veidus, tādējādi ieviešot jaunus konkurētspējas sviras.
Ilgtspēja kļūst par partnerattiecību piesaistīšanas, klientu lojalitātes palielināšanas, korporatīvās zīmola uzlabošanas un cilvēkresursu saglabāšanas līdzekli. Mazāks iepakojums nozīmē mazāku enerģijas daudzumu, ļaujot videi draudzīgam iepakojumam samazināt ražošanas un transportēšanas izmaksas.
Vēl viena priekšrocība ietver riska pārvaldību, jo KSA palīdz nodrošināt godīgas, cienījamas biznesa procedūras visā līnijā. Šīs priekšrocības rosina rīkoties, un 86% no gandrīz 100 iepakošanas nozares dalībniekiem ziņo par konkrētiem mērķiem vai nodomiem atbalstīt ilgtspējīga iepakojuma koncepcijas, norāda Ilgtspējīgas iepakošanas koalīcija.

Korporatīvā sociālā atbildība

FOCUS: patērētāja viedoklis

Pētījums* atspoguļo šī jautājuma nozīmi, un 91% pasaules patērētāju atklāj, ka viņi sagaida, ka uzņēmumi darīs vairāk nekā tikai koncentrēsies uz peļņu un darbosies arī atbildīgi, risinot sociālos un vides jautājumus. Papildus tam 90% uzņēmumu boikotētu, ja patērētāji uzzinātu, ka tiem ir bezatbildīga vai maldinoša prakse.
*2015. gada Cone Communications / Ebiquity Global KSA pētījums

 

Ilgtspējības Programma

  • Pārstrādājamu, atjaunojamu materiālu iegūšana, lai aizstātu fosilā kurināmā resursu un citu ilgtspējīgu vielu izmantošanu iepakojumos, īpaši plastmasā. Elastīgums un drošība ir papildu galvenie izvēles kritēriji. Piemēram, atkārtoti lietojams polipropilēns, pārstrādāts gofrēts kartons, bioloģiski pamatoti materiāli un videi draudzīgas tintes, ir daži risinājumi, kas piešķir kvalitāti un vērtību, vienlaikus saglabā resursus. Pārbaudot arī to, kā, kad un no kurienes rodas vielas, kā arī sertifikātus to autentiskuma pārbaudei, var noteikt apzinīgu iepirkuma praksi, kas palīdz izvairīties no riska.

CRS-590x300.jpg

  • Dizaina optimizēšana mazākiem, vieglākiem iepakojumiem, kuros vairāki slāņi tiek izmantoti tikai nepieciešamības gadījumā un racionalizēta ekstru izmantošana. Pārāk iesaiņotie un vienreiz lietojamie iepakojumi ir jānovērš, un rūpīgi jāapsver viss iepakojuma dzīves cikls, lai palielinātu ilgmūžību vai atkārtotu izmantošanu. Zaļā dizaina plusi rada mazāk izejvielu, ūdens un enerģijas izšķērdēšanu, tādējādi ietaupot izmaksas.

 

  • Veicināt atkārtotu izmantošanu, uzlabojot reģenerāciju un koncentrējoties uz materiāliem, kas ir pārstrādājami vai kompostējami. Tas ir īpaši svarīgi plastmasai, jo notiek okeāna piesārņojuma krīze. Statistika norāda, ka tikai 14% no pasaules plastmasas iepakojuma tiek pārstrādāti. Jaunievedumi un atkārtotas izmantošanas protokoli ir svarīgi uzticamai KSA, ar atkritumu novēršanas pamatuzdevumu pamatā ir atkārtota izmantošana. Kopumā šie centieni proaktīvi risina atbildību par vidi un samazina oglekļa emisijas.

 

Labi planētai un ekonomikai

Iepakojuma nozarei ir nepārtraukti jāattīstās, lai ietu kopsolī ar modernajiem tirgiem, tehnoloģijām un digitalizāciju. Ar dažādiem novērtējamiem parametriem globālie zīmoli ir izvirzījuši mērķi 2025. gadam, lai ieviestu ilgtspējības izmaiņas. Laiks negaida un iepakojumu ražotāji un lietotāji zina, ka pat mazi soļi piedāvā pozitīvu efektu.
Raugoties nākotnē, iepakojumam būs jābūt gan labam planētai, gan peļņu nesošam. Tas tiks veidots pēc funkcionalitātes un drošības, kā arī tiks ražots, izmantojot atjaunojamo enerģiju un izturīgus, atbildīgi iegūtus materiālus, kurus var pārstrādāt vai atkārtoti izmantot.
KSA prioritātes kalpo ilgtspējīgu iepakojuma uzņēmējdarbības modeļu uzlabošanai, gatavojoties lielākām iespējām un panākumiem, jo labākas vērtības rada pasauli, kurā ir vērts nodarboties ar uzņēmējdarbību.