Igaunijas uzņēmuma Columbus vadošais konsultants un e-komercijas entuziasts Miks Maiste (Mikk Maiste) norāda uz 7 pētniecībā balstītām tendencēm, kas no biznesa viedokļa šogad visvairāk ietekmēs e-komerciju.*
Igaunijas uzņēmuma Columbus vadošais konsultants un e-komercijas entuziasts Miks Maiste (Mikk Maiste) norāda uz 7 pētniecībā balstītām tendencēm, kas no biznesa viedokļa šogad visvairāk ietekmēs e-komerciju.*
Saskaņā ar vadošās konsultāciju aģentūras McKinsey (1) datiem 70% B2B lēmumu pieņēmēju ir gatavi izmantot pašapkalpošanos, ja viņi iepērkas par USD 50 000 vai vairāk. Vēl pārsteidzošāks ir fakts, ka gandrīz trešdaļa lēmumu pieņēmēju (precīzāk 27%) ir gatavi bez cilvēka saskarsmes veikt pasūtījumus USD 500 000 vērtībā. Ar šiem apjomiem ir labi zināms, ka KPI ar nosaukumu "Vidējā pasūtījuma vērtība" noteikti iegūs pilnīgi jaunu nozīmi.
Jau sen esam dzirdējuši nolietotu frāzi, ka mileniāļi ir klāt un viņi iekaro pasauli ar jauniem ieradumiem. Šobrīd ir svarīgi atzīmēt, ka šī paaudze kļūs par vienu no augstākajiem līderiem B2B pasaulē. Saskaņā ar Harward Business Review (2) 73% cilvēku, kas piedalās lēmumu pieņemšanas procesā, ir vecumā no 25 līdz 39 gadiem, un trešā daļa no viņiem ir galvenie lēmumu pieņēmēji – ļoti svarīga informācija, kas jāpatur prātā, izvēloties vērtību piedāvājums.
Nedaudz provokatīvs virsraksts, bet diemžēl zināmā mērā patiess. Tehniski šo statistikas tendenci noteikti ietekmēja Covid-19 periods, taču saskaņā ar Vācijas tirgus pētījumu firmas yStat (3) datiem 2020. un 2021. gadā 70% B2B pircēju deva priekšroku attālinātai saziņai vai digitāliem pašapkalpošanās pakalpojumiem. Tā kā uzņēmumi jau ir pielāgojuši savus procesus, lai tie atbilstu klientu vēlmēm, esmu pārliecināts, ka šī tendence turpinās dominēt arī 2022. gadā.
2022. gadā uzņēmumu īpašnieki vai attīstības vadītāji, visticamāk, pievērsīsies e-komercijai. Aptaujas (4) paredz, ka 65% B2B zīmolu šogad plāno ieguldīt vairāk nekā jebkad agrāk e-komercijā. Iemesls ir ļoti acīmredzams – uzņēmumu vadītāji uzskata, ka tiešsaistes tirdzniecība turpinās strauji augt un investīcijas šajā sadaļā ir būtiskas izdzīvošanai.
Precīzāk, šī ir prognoze 2022.–2023. gadam (4). Mēs zinām tendenci, ka digitālie kanāli pamazām pārtrauc pārdošanu no tradicionālajiem kanāliem, taču līdz šim ir piedāvāta 20% vai 25% daļa. Jaunākie pētījumi (4) tagad norāda, ka B2B pārdošanā digitālais kanāls nākamajos divos gados radīs tik daudz pārdošanas apjomu, cik fiziskais un patiesais jautājums ir: vai tas apstāsies pie 50%? Mana prognoze ir tāda, ka 2030. gadā digitālais kanāls būs galvenais B2B pārdošanas kanāls.p;
Šis apgalvojums var šķist nedaudz subjektīvs, taču praksē to apstiprina arī pētījumi: 80% B2B pirkuma lēmumu ir balstīti uz pircēja tiešu vai netiešu klientu pieredzi un tikai 20% ir balstīti uz cenu vai faktisko piedāvājumu (5) . Es atkārtoju, runa nav par cenu, bet gan par to, kā tu liec klientam justies. Nav svarīgi, vai tas ir B2B vai B2C, lēmumus galu galā pieņem cilvēki, un tie ir balstīti uz emocijām un pieredzi./p>
Mēs visi ķiķinām, kad vēlamies atrast kaut ko piemērotu, bet man tas ir viegls (pozitīvs) pārsteigums, ka vidēji tiek veikts tik daudz meklējumu, lai atrastu piemērotu preci vai pakalpojumu. B2B skatījumā ir arī spēcīga saikne ar tendenci nr.1 (straujš vidējā tiešsaistes abonementu apjoma pieaugums) — ja esat gatavs tērēt pusmiljonu dolāru digitālajam kanālam, jūs, iespējams, vēlēsities vispirms to izpētīt. Uzņēmumiem tas vieš arī cerības attiecībā uz produktu informācijas kvalitāti un noteikti SEO stratēģijas izvēli. Katrs B2B uzņēmums vēlas būt pamanīts un pārliecināts, ka klients no mājas lapas iegūst visu nepieciešamo informāciju, kas nepieciešama lēmuma pieņemšanai.
Noslēdzošais svarīgais fakts:
Tiek lēsts, ka globālā B2B e-komercijas tirgus vērtība 2022. gadā būs USD 6,64 triljoni, un ir paredzams, ka tas pieaugs par 18,7 % gadā (CAGR) no 2021. līdz 2028. gadam (6).
* Šis raksts ir pārpublicēts ar autora Mikk Maiste (Columbus, Igaunija) atļauju.